cuneytust yazdı:o yüzdenki atletizm ana spor hiç bir değişiklik yapılamıyor kurallarda ancak erken çıkışlar oda 100 m de...spor dalları saf olmalı...dışardan fazla etki oldumu zevk çekişme ortadan kalkıyor...
Moderatör: murat tahan
Nefis bir konu da bu. Beden dersleri o kadar mantıksız düzenlenmiş ki, olası tek etkisi çocukları spordan soğutmak sadece. Keşke saçma sapan kültür-fizik vs yerine çocuklara sporun vucuttaki etkileri öğretilse. Aerobik ve anaerobik antrenman mantığı, bu antrenmanların nasıl yapılacağı basitçe açıklansa. Hatta bu konulardan yazılı imtihanlar yapılsa..sebastian yazdı:..bırakın okullarda bir branşa yönlendirmeyi, normal bildiğin beden dersi bile içler acısı düzeyde..
AÇIK KONUŞUYORUM DİKKAT; Beden dersi var ya, hani o basit küçük görülen... okuldaki işimize yaramayan bir dünya ayrıntıdan çook daha önemli, ... ama o beden alışkanlığı ömür boyu ölene kadar sizinle olacaktı ve çocuklarınızada bu geçecekti..Zaten kötü hayatı olan bir sürü stresli insanın en büyük hobisinin spor olduğunu düşünün en azından stressiz olacaktı belki hayat kurtaracaktı...
BEDEN CİDDİ BİR DERSTİR KAYNATMA DERSİ OLMAMALIDIR...
Türkiye'de basketbola ilgi "Beyaz Gölge" dizisiyle başlamıştı hatırlarsan. Daha önce hiç seyredilmezdi, meraklısı da azdı. Dizi popüler olduktan sonra hepimiz sokaklarda oynamaya başladık..cuneytust yazdı:ülkemizde teşvik yok teşvik ne ile olur...önce aile ile ikinci okul ile üçüncü spor sahaları ile..
birincine gelirsek ülkemizde bilinçli aile çocuğunu spora teşvik edecek aile yapısı yok denecek kadar az heleki bizim çocukluğumuzda yoktu eğerki çok istekliysen kendi çabalarınla spor yapabiliyordun...
ikinci okul dersek şu son 10 yılda biraz olsun kıpırdanma oldu okullarda ama hala yeterli değil spor dalı ile burs olayını tamamıyla sisteme sokmalılar okullardaki spor salonları sürekli yenilenmeli ve güçlendirilmeli ve bilinçli spor hocaları atanmalı...
üçüncü olarak spor salonlarının alanlarının yetersizliği belkide en çok bu konuda kıpırdanma oldu son yıllardaki yatırım geçmiş yıllara oranla kat be kat iyi ama hala yetersiz...
dünyaca ses getiren spor organizasyonlarında iyi gelişmeler var...avrupa basketbol şampiyonası akdeniz oyunları dünya kış oyunları dünya üniversiteler arası oyunlar dünya tenis turnuvalarının türkiye ayağı 4 senesi oldu bu sene...
bunlar güzel gelişmeler ama hala yetersiz...
türkiyede sporun dallanıp budaklanması için ailelerin bilinçlenmesi okulların öğretim sisteminin geliştirilmesi ve burs imkanlarının esnek olması gerekir...
bu ikisi başarıldıktan sonra zaten spor tesisleri yapılacaktır sonuçta talep olursa tesisleşme gelişir....
ailelerin bilinçlenmesi lazım ve çocuklarına destek vermesi yanlışa veya istemediği bir şeye yönlendirmemesi lazım....
fenerbahçe boks takımına girmek istiyordum babama sordum ne işin var boksla git karateye demişti zaten ilk ve son kez olmuştu birşey sorduğum bir daha kimsenin görüşünü almadım...
ksiren yazdı:Nefis bir konu da bu. Beden dersleri o kadar mantıksız düzenlenmiş ki, olası tek etkisi çocukları spordan soğutmak sadece. Keşke saçma sapan kültür-fizik vs yerine çocuklara sporun vucuttaki etkileri öğretilse. Aerobik ve anaerobik antrenman mantığı, bu antrenmanların nasıl yapılacağı basitçe açıklansa. Hatta bu konulardan yazılı imtihanlar yapılsa..sebastian yazdı:..bırakın okullarda bir branşa yönlendirmeyi, normal bildiğin beden dersi bile içler acısı düzeyde..
AÇIK KONUŞUYORUM DİKKAT; Beden dersi var ya, hani o basit küçük görülen... okuldaki işimize yaramayan bir dünya ayrıntıdan çook daha önemli, ... ama o beden alışkanlığı ömür boyu ölene kadar sizinle olacaktı ve çocuklarınızada bu geçecekti..Zaten kötü hayatı olan bir sürü stresli insanın en büyük hobisinin spor olduğunu düşünün en azından stressiz olacaktı belki hayat kurtaracaktı...
BEDEN CİDDİ BİR DERSTİR KAYNATMA DERSİ OLMAMALIDIR...
Bir kaç ay önce nefis bir kitap okudum. Dr J. J. Ratey ve E. Hagerman yazmış. Amerika'da bir kaç lisede deneme maksatlı bir beden dersi uygulamışlar. Haftanın her günü ve sabah ilk ders olarak beden dersi konulmuş. İlk olarak çocuklara aerobik idmanın mantığı basitçe açıklanmış. Sonra da nabız ölçen aletlerle çocuklar laktat sınırına yakın koşturulmuş. Her çocuğun form düzeyi farklı olduğu için başlangıç formları kaydedilmiş.
Dersi geçmek için dönem sonuna kadar formlarını arttırmaları gerekli. Her sabah ilk derste 30dk koşuyor çocuklar ve bu koşu süresince belli nabız aralığında kalmaları gerekli. İşin ilginç tarafı ise başlangıçta formsuz olan öğrencilerin % olarak formlarını daha çok arttırma potansiyelleri olması. Zaten formda olan birisi formunu o kadar da çok arttıramıyor. Yani, spor sevmeyen öğrenciler daha yüksek not alabiliyorlar.
Araştırma sonunda öğrenciler ömürlerinin sonuna kadar kullanabilecekleri bir bilgi edinmişler. Beklenmeyen bir yan etkisi de bu deneye kaatılan öğrencilerin diğer derslerde de notlarının yükselmesi olmuş. Yazarlar bu başarı artışını egzersizin beyin kimyasallarına etkisine bağlıyorlar. Egzersiz yapmak kafamızın daha iyi çalışmasını da tetikliyor...
Nefis bir konu da bu. Beden dersleri o kadar mantıksız düzenlenmiş ki, olası tek etkisi çocukları spordan soğutmak sadece. Keşke saçma sapan kültür-fizik vs yerine çocuklara sporun vucuttaki etkileri öğretilse. Aerobik ve anaerobik antrenman mantığı, bu antrenmanların nasıl yapılacağı basitçe açıklansa. Hatta bu konulardan yazılı imtihanlar yapılsa..
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir