YAMAHA YZF R125

Moderatör: murat tahan

ihsan fikircioglu
VIP
VIP
Mesajlar: 1742
Kayıt: Mayıs 23rd 2012, 02:02

YAMAHA YZF R125

Mesajgönderen ihsan fikircioglu » Şubat 19th 2013, 01:49

Resim


Motor tipi Tek silindirli, 4 zamanlı, SOHC, su soğutmalı
Silindir hacmi
Çap x Strok
Kompresyon oranı
Maks. gücü
Maks. Tork
Yağlama
Yakıt sistemi
Debriyaj tipi
Ateşleme
İlk Çalıştırma
Vites kutusu
Tahrik 124.66 cc
52 X 58.6 mm.
11.2 : 1
15.0 HP-9,000 devirde
1,25 kg-m-8.000 devirde
Islak karter
Yakıt enjeksiyon
Islak, çok diskli
TCI
Elektrik marşlı
6 vites
Zincirli
Şase
Ön süspansiyon
Arka süspansiyon
Ön teker hareket mesafesi
Arka teker hareket mesafesi
Ön fren
Arka fren
Ön lastik
Arka lastik Teleskopik çatal
Maşa
130 mm.
125 mm.
Tek disk, f 292 mm.
Tek disk, f 230 mm.
100/80 ZR17M/C
130/70 ZR17M/C
Boyutlar
Boyutlar (UxGxY)
Sele yüksekliği
İki teker arası mesafe
Min. Yerden yükseklik
Ağırlık
Yakıt kapasitesi
Yağ kapasitesi

2.015 x 660 x 970 mm.
818 mm
1,355 mm
155 mm.
126.5 kg
13.8 litre
1.15 litre

En gelişmiş 125 supersport!
2008 yılı için Yamaha, 125cc pazarında bir numaralı pozisyonu ele geçirmesi hedeflenen R serisinin heyecan verici, tamamen yeni üyesi YZF-125 modelini piyasa sürecek.

Tam boy Deltabox şasi üzerinde, sıvı soğutmalı tek silindir motora sahip - ve R serisinin agresif gövde tarzı ile giydirilmiş – YZF-R125, sınıfının en iyi motorunu, yol tutuş performansını ve kazanan R serisi tarzını isteyen, ilk kez bir 125 alacak genç kulanıcılar hedeflenerek tasarlanmıştır.

MOTOR

Yamaha'nın ilk sıvı soğutmalı, 125cc, 4 zamanlı, 4 supaplı, tek silindir motoru
R125'in tamamen yeni 124cc, 4 zamanlı motoru, kategorisinin en gelişmiş motorudur ve tıpkı daha büyük kapasiteli R serisi ağabeyleri gibi sınıf öncüsü bir performans sunmak için geliştirilmiştir.

Böyle bir hedefe ulaşmak için, Yamaha mühendisleri şirketin ilk sıvı soğutmalı 125cc, 4 zamanlı, 4 supaplı, tek silindir SOHC motorunu yaratmıştır. Yeni R125, ultra canlı performans için yüksek emme ve egzoz verimliliği sağlayan 4 supaplı silindir kapağına sahiptir.

Yakıt enjeksiyonu
Örneğin gaz tepkisini ele alalım; bu yeni yüksek teknoloji ürünü 125, iki emme supabı ile birlikte yüksek kapasiteli hava kutusuyla beslenen yakıt enjeksiyon sistemine sahiptir, motor devri karşısında optimum emme verimliliğini mükemmel gaz tepkisi ile birlikte sağlanır.

Yüksek devirli, kısa stroklu motor
52 mm x 58.6 mm çap ve strok oranına sahip, kompakt kısa stroklu motor güçlü hızlanma sunmaya imkan tanıyan yüksek devir karakterine sahiptir. Bu kısa stroklu yapı – 4 supaplı silindir kapağının sağladığı performans arttırıcı özellikler, yakıt enjeksiyon sistemi ve kısıtlamasız sportif egzoz ile birleştirilmiştir - 125cc 4-zamanlı sınıfında R125'e en yüksek toplam performansı sağlar.

R6 tarzı orta konumlu susturucu
Performans, ayrıca dengeli bir yol tutuş performansı için kütleyi merkezde toplamaya yardımcı olan konuma sahip akıcı yüksek kapasiteli R6 tarzı orta konumlu susturucunun kullanılması ile de geliştirilmiştir. Egzoz sistemi, çift katalitik konvertör ile ve aynı zamanda yanmamış gazların tamamıyla yanması için egzoz çıkışına temiz hava girmesini sağlayan hava emiş sistemine sahiptir ve bu emisyonların daha da düşük seviyelere inmesine yardımcı olur.

6 ileri şanzıman
Tamamı yeni yüksek teknoloji ürünü olan 125cc sıvı soğutmalı motorun sınıf öncüsü performans karakterlerini optimize etmek için, R125 güçlü hızlanma ve rekabetçi azami hız sağlayan 6 ileri şanzıman ile donatılmıştır.

MOTOR


Öne Çıkan Teknik Özellikler

* Sıvı soğutmalı, 4 zamanlı tek silindir
* SOHC 4 supaplı silindir kapağı
* Islak karter sistemi
* Yakıt enjeksiyonu
* Elektrik marşlı
* 6 vites
* R6 tarzı orta konumlu susturucu
* Çift katalitik konvertör
* Hava endüksiyon sistemi

ŞASİ


Deltabox iskelete sahip tam boy şasi
Daha büyük R serisi ağabeylerinde olduğu gibi yeni R125 de sınıfın öncüsü yol tutuş performansı için güç ve sağlamlığın optimum dengesini sunan hafif yapılı Deltabox iskelete sahiptir. Çift direk Deltabox tasarımı, supersport kategorisinde en hafif ve en iyi yol tutan iskelet tasarımlarından olduğunu göstermiş ve YZF-R125 modelindeki kullanımı Yamaha'nın sınıfında en iyi yol tutuşa sahip araçları ürettiğini bir defa daha kanıtlamıştır.

Yeni R125'in en önemli özelliklerinden biri segmentinde benzersiz olan tam boy şasi ile üretilmiş olmasıdır. Örneğin yeni Yamaha R serisinde iki teker arası mesafe 1,353 mm'dir ve tipik bir spor 125 cc modelden 58mm daha uzundur ve bu da stabiliteyi arttırmaya yardımcı olur.

Aracın daha büyük fiziksel boyu tasarımcılarımıza sportif ve aynı zamanda konforlu sürüş pozisyonu yaratma imkanı tanımıştır. Ve son olarak daha büyük şasi araca yolda çok daha büyük bir duruş kazandırmaktadır.

Agresif olarak tasarımlı tam boy supersport gövde
Benzersiz R serisi tarzı ile, R125 kalabalıkta öne çıkar ve çok daha büyük kapasiteli araçlarla karıştırılması oldukça kolaydır. Çift far, R serisinin ayırt edici görünümüne sahipken aynı zamanda alçak ön kısım ve ufak kuyruk açıkça daha büyük R serisi motosikletlerin etkisindedir. Ve şaside olduğu gibi gövde de tam boydur, bu yeni spor motosikleti sınıfında en etkili görünüşe sahip araçlardan biri haline getirmektedir.

Alüminyum salıncak
Yarış tipi Deltabox şasiyi tamamlayan parça, dökme alüminyum salıncaktır. Yaysız ağırlığı düşük tutarak, bu yüksek kaliteli salıncak, bağlantı tipi arka süspansiyonun daha verimli ve daha canlı yol tutuş özellikleri sunmasına imkan tanır.

33mm çapa sahip ön çatallar
Büyük 33mm çaplı borularla donatılmış, yumuşak tepkili ön çatallar hassas direksiyon hakimiyeti ile iyi sürücü konforu sunmak için tasarlanmıştır. Kolay manevra yapabilmesi için bu yüksek kalitedeki ön süspansiyon sistemi 24.2 derecelik gidon açısına ve 86.1mm hareket mesafesine sahiptir. Ve 130mm tekerlek hareketi ile – sınıfındaki diğer modellerden 20mm'den fazla – yeni R125'in tam boy çatalları, Deltabox şasi ve alüminyum salıncak ile stabil ve aynı zamanda tepkili yol tutuş sunmak için kusursuzca tamamlanmıştır.

Büyük çaplı ön diskler
Yeni R125'in neresine bakarsanız bakın yüksek kalite belirgindir ve ön fren sistemi de Yamaha'nın yüksek donanımlı bileşenlere olan bağlılığının diğer bir örneğidir.

Büyük, 292 mm çaplı ön fren diski, güçlü ve artan oranda değişik hızlarda rahat kontrol sağlayan çift kampanalı kaliperler tarafından durdurulmaktadır. Tek büyük ön fren diski 230mm'lik arka fren diski ile tamamlanmıştır, R125 sürücüsüne şehirde de otoyolda olduğu kadar hassas kontrol sağlamaktadır.

Hafif yapılı alaşım jantlara sahip geniş kesitli lastikler
Ön ve arka süspansiyon performansını iyileştirmek için yaysız ağırlığının asgari seviyeye indirilmesinin yanı sıra, ayırt edici 10-kollu alaşım jantlar R125'e benzersiz bir görünüm vermiştir.

Hafif yapılı jantlara takılan, sınıfının en genişlerinden olan lastikler, önde 100/80-17 arkada ise etkili 130/70-17 olan ebatları ile yüksek seviyelerde yol tutuş sağlarken YZF-R125'in 2008 yılının spor 125 sınıfında temel yarışmacı olduğunu da vurgular.

Kaliteli aksesuar seçenekleri
Yamaha YZF-R125 sahiplerinin motosikletlerini kişiselleştirmeleri için bir çok kaliteli aksesuar geliştirdi. Bu seçenekler arasında; double bubble cam, çatal tablası koruyucu karbon pad, sele kapağı, motor koruyucular ve tank pad bulunmaktadır.



ŞASİ


Öne Çıkan Teknik Özellikler

* Hafif yapılı çelik Deltabox şasi
* Dökme alüminyum salıncak
* Agresif R serisi tarzı
* Yüksek kaliteli bileşenler
* Lider işçilik kalitesi
* Tam boy şasi ve gövde
* İki teker arası mesafe 1,355mm
* Sportif sürüş pozisyonu
* Çift R serisi tarzı farlar
* 292mm çapa sahip ön fren diski
* 230mm çapa sahip arka fren diski
* Ultra kompakt kuyruk
* Kompakt LED arka lamba
* 33mm çapa sahip ön çatallar
* 130mm ön süspansiyon hareketi
* 130/70-17 arka lastik; 100/80-17 ön lastik
* Aksesuar Seçenekleri:
+ Double bubble cam
+ Sele kapağı
+ Karbon çatal tablası koruyucu
+ Motor koruyucular
+ Tank pad

“Motosiklet” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir

cron