Motosiklete başlıcam nasıl ve hangi motorla başlayım ?

Moderatör: murat tahan

ihsan fikircioglu
VIP
VIP
Mesajlar: 1742
Kayıt: Mayıs 23rd 2012, 02:02

Motosiklete başlıcam nasıl ve hangi motorla başlayım ?

Mesajgönderen ihsan fikircioglu » Şubat 18th 2013, 02:23

Bu sorunun cevabını bize fazlasıyla veren "Altın Elbiseli Adam".

Lütfen "büyük motor" hevesi olanlar izlesin hem keyif alsın hem de bilgilensin.

Neden başlarken büyük motor alınmaz?



[video width=560 height=315]http://www.youtube.com/v/Hvunr0meJt0[/video]

Kullanıcı avatarı
Vucutor3
Yönetim
Yönetim
Mesajlar: 3791
Kayıt: Kasım 21st 2005, 09:06
Konum: Kocaeli
İletişim:

Mesajgönderen Vucutor3 » Şubat 18th 2013, 03:31

Motosiklete başlicam nasil ve hangi motorla başlayım ?

Keyifle seyrettim ancak bilgilerini degil uslubunu cok beyendim TURK insanini iyi yakalamis nasil anlatacagini ona gore uyarlamis komik birisi.

Gelelim yeni baslama olayina burda durum sudur mutlaka bir motosiklet kursuna gidilir orda ogrenilir bu is, puf noktalari bu hacivatin anlattigi gibi yolda degil derslerde ogrenilir.Orda motorla tanisilir orda kullanilir orda ilk trafige cikilir .Hatta ve hatta secilen motosiklet kursunun kullandigi motor cesidi mutlaka bizim almak istedimiz motor cesidine uygun bir kurs bulunmalidir bu bizi alacamiz tip motara hazirlar.

Sonra bu ise devam diyenler motor alacaktir mutlaka gelelim motor secimine.

Yasi genc buna 25 alti diyorum ise surucu kendi sececegi motor tarzina uygun ornek yaris veya stret, cruiser vesaire ona gore motor hacmini belirlemelidir yaris tarz bir motorsa baslangic icin 125 - 250 uygun olabilir ama kisi 25 ustuyse bu iside kivirmissa hayat nedir anlami nedir farkindaysa 500 - 600 - 800 olabilir hic bir zarari yok sonucta gaz kolunu surucu ceker motor degil.cruiser tarzi biseyse 250 - 500 - 750 olabilir ama surucu gene 25 ustuyse hayatin anlamini kavramis bir kisiyse 1100 1300 1500 olabilir tabi bu motor hacimleri kisinin kilosuyla boyuylada tespit edilmesi gozden kacmamalidir.

Ufakbır motorla baslayın tarzı telkınlerde goz ardi edilen en onemli unsur bazen kucuk bir motor iri bir insan icin buyuk motordan daha tehlikeli olabilir.

Her iki gruptaki yeni baslayan icinse en buyuk onerim en az minimum 2 yil arkaniza kimseyi almamanizdir basiniza gelebilecek riskleri hem azaltmis olursunuz hemde bir insanin hayatinida tehlikeye atmamis olursunuz acemilik doneminizde..

Mutlaka motora ilk yillar trafik olmayan sakin yerlerde binmeye baslayin yavas yavas trafigi yogun yerlere cikin buda gene kaza riskini minumuma indirecektir.

Kisaca benim tezim sudur genc bir DELIKANLI bu ise basliyorsa bebek adimlariyla kucuk motordan basliyarak bu is ogrenilmelidir ama 125 lik bir motor un 600 bir motordan daha az tehlikeli oldugu dusunceside sacmaliktir ikiside adami oldurur, egerki gazi acip kapamayi beceremiyorsan..

Hayatin anlamini degerini bilen yasi buyuk motor tutkunlari ise motor hacmi konusunda hic kasmasinlar boylarina kilolarina uygun gonullerindeki motoru alsinlar onlar bu isi zaten kiviricaklardir.

Ben 31 yasinda kurslarimi aldiktan sonra ilk trafige hocalarla ciktim, 1100 luk bir cruiserla basladim 6 yil sonra 1300 luk bir Honda vtx aldim ve en son olarakda dunyanin seri olarak uretilen en buyuk motoruna sahip rocket III aldim 2300 cc 167 beygir gucunde, sukur allahima su ana kadar kazam yok hatta motoru yan devirmedim bile 3 undede ama bu defalarca benim bir cok kazadan kurtuldugumu bana unutturmaz .Esimede 700 luk bir ducatiyle baslattim motora tabiki esim kursunu bitirdikten sonra .

Motora binecek olanlar su gercegi akillarindan hic bir zaman cikarmamalidir her an kaza yapilabilir ve arabayla karsilastirdimizda olum riski 10 000 kat daha fazladir bu gercegi ozumserseniz o gazi elinizle cevirirken cok cimri olursunuz bu gercegi Kabul etmez veya gormezden gelirseniz cok comert gazi acarsiniz ve bir gun mutlaka sizi bir yerde azrail yakalar...

Not = bir babaysaniz oglunuz kiziniz bir gun ben motora binmek istiyorum derse ne yapin edin 25 yasina kadar binmemesi icin elinizden geleni yapin bu oglunuzun eline silah vermemekle aynidir.

Diger Not = Bahsini ettigim 25 yas sembolik bir rakamdir kimisi 25 inde hala 15 dir kimisi 25 inde 40 gibidir cok takilmayin bu rakama :) ne demek istedigim eminim anlasildi ...

ahhh unutmadan son olarak yukardaki videodaki hacivata burdan selam yolluyorum :)

Edip Tocsoy

Kullanıcı avatarı
İlter Elmas
VIP
VIP
Mesajlar: 2157
Kayıt: Ağustos 30th 2012, 13:55
Konum: Bursa
İletişim:

Mesajgönderen İlter Elmas » Şubat 18th 2013, 08:37

Güzel bir paylaşım olmuş ellerinize sağlık.

Kullanıcı avatarı
asilcenk
Üye
Üye
Mesajlar: 132
Kayıt: Aralık 26th 2012, 10:12
Konum: İzmir

Mesajgönderen asilcenk » Şubat 18th 2013, 08:55

Motor ne olursa olsun, gideceğiniz yer ne kadar kısa olursa olsun, trafik olsun yada olmasın Korunma Ekipmanlarını (Bot, dizlik, month, eldiven, kask) mutlaka ama mutlaka üşenmeden takın.

Motor ile yapılan çok küçük bir kaza bile büyük sonuçlar doğurabilir. Ben yaşadım, sizler yaşamayın...

ihsan fikircioglu
VIP
VIP
Mesajlar: 1742
Kayıt: Mayıs 23rd 2012, 02:02

Mesajgönderen ihsan fikircioglu » Şubat 18th 2013, 13:46

bu videodan çıkarılabilecek en büyük ders ve yapılan hata; 10bin liran varsa 10bin liralık motor almak. önce kıyafetleri tamamlayıp sonra motor almaktan ise motordan sonra kıyafetleri tamamlamayı seçiyor insanlar.

Kullanıcı avatarı
Göksel Demircan
VIP
VIP
Mesajlar: 795
Kayıt: Mayıs 16th 2012, 15:56
Konum: nurnberg

Mesajgönderen Göksel Demircan » Şubat 18th 2013, 14:07

Videoyu link olarakta koyarmisin ihsan bende gözükmüyorda..

Bnde ilk motorum honda cbf 125 stunnerdi. Bir yil kadar bu motorla takildim. Sonrasinda tabi arkadaslarin motorlari vs denemelerim oldu. Hiz tutkum oldugundan hep buyuk motorlarda gozum vardi ama bu isin öyle kolay olmadigini en basindan beri biliyordum. Nekadar hiz tutkusu olsada bir insanin motor bir hayat gibidir. Herkez asik olamaz bu ise..
Sonrasinda birkac egitimden sonra honda cbr 600rr aldim ve iki yil bu motoru kullandim. Istanbul yollarinda gayet rahat bir surus sagliyordu..
Tabi gözüm hep suzuki motorlarda özellikle hayabusa. Egitimin son perdesi gibiydi cok sukur hic kaza yasamadim.
Hemen pesinden suzuki gsxr 1000 le devam ettim. Hersey mukemmeldi.
En son motorumda 2010 kasa suzuki Hayabusa oldu. Evlendikten sonra sattim ve almanyaya geldim. Burada 2012 model hayabusa almayi dusundum ama hep bi icimde engel oldu. Motor herzaman icimde farkli duygular uyandiricak bir alet. Insanin bacaklarinin arasinda 1300 cc tutmasi anlatilamaz bir duygu.

ihsan fikircioglu
VIP
VIP
Mesajlar: 1742
Kayıt: Mayıs 23rd 2012, 02:02

Mesajgönderen ihsan fikircioglu » Şubat 19th 2013, 01:42


suntory77
Yeni Üye
Yeni Üye
Mesajlar: 19
Kayıt: Şubat 1st 2012, 00:06
Konum: istanbul

Mesajgönderen suntory77 » Nisan 9th 2013, 16:00

benım nacizane fikrim eger racing tarzı motorlara bınmıyeceksen... 650 cc lik enduro tarzı motorla basla derım ki ben oyle yaptım dengesıde iyidir,surusude keyiflidir....hiç hiç motor binmeyi bilmiyorsan bir iki sefer motor kirala cbr 150,ybr 125 cc gibi...bu tarz motor alma uc dort sefer bındıkden sonra sıkılcaksın..almasıda ,satmasıda dert olur ,kirala ve tavsıyem mutlaka profesyonel bır egıtımde al...parayada kıy ,motor aksesuarlarını kask ,eldıven gıbı en iyilerinden al..sonucta sen onlara emanet olcaksın...paran yoksada bu işe hiç girisme..bu zevk işidir ,mecburiyet degıl:)

sebastian
VIP
VIP
Mesajlar: 788
Kayıt: Mayıs 23rd 2012, 22:32

Mesajgönderen sebastian » Nisan 9th 2013, 19:53

Hacivat :)

Kullanıcı avatarı
body37
Üye
Üye
Mesajlar: 122
Kayıt: Kasım 20th 2011, 18:56
Konum: Bench&Biceps&Triceps

Mesajgönderen body37 » Nisan 10th 2013, 14:01

Leyla ile Mecnundaki Yavuzaaabi gibi konuşuyor.


“Motosiklet” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir

cron